Activitat

Diumenge 19 Gener, 18:00

Soft & Hard

Imatges contra direcció

La confidencialitat amb que compten els cineastes experimentals, i l'aproximació al quotidià de la seva càmera, han afavorit el plantejament d'una manera explícita del polimorfisme de les pràctiques sexuals. De Brakhage o Schneemann, on el context domèstic i el sentiment trenquen amb la idea de pornografia; als films de Hammer, Export, Marushka o Cmelka, on s'ataca la fixació genital i la imatge de dona-objecte. Els austríacs Muehl i Bus es serviren de l'escàndol per mostrar la hipocresia social; i Brehm de materials pornogràfics exòtics pels seus "détournements".

1a Part
Sexual Meditations: Motel, Stan Brakhage, 1970, 6'
Sexual Meditations: Office Suite, Stan Brakhage, 1972, 3'
Sexual Meditations: Open Field, Stan Brakhage, 1973, 6'
Fuses, Carolee Schneemann, 1964-1967, 22'
Diketactics, Barbara Hammer, 1974, 4'
Kunst und Revolution, Ernst Schmidt, 1968, 2'


2a Part
6/64 Mama und Papa, Kurt Kren, 1964, 3'57''
7/64 Leda Mit Dem Schwan, Kurt Kren, 1964, 2'56''
10//65 Selbstverstümmelung, Kurt Kren, 1965, 5'19''
Man & Frau & Animal
, Valie Export, 1970/73, 10'
Mit Mir, Kerstin Cmelca, 2000, 3'
Es Hat Mich Sehr Gefreut, Mara Mattuschka, 1987, 2'
Blicklust, Dietmar Brehm, 1992, 18'
Party, Dietmar Brehm, 1995, 18'
Zentrale, 2. Version, 2002, 9'