Activitat

Dijous 15 Maig, 20:00

Jocs i enigmes

«Jo mateix entenc el joc com el principi clau del meu procés creatiu. Però no un joc qualsevol. Ha de ser un joc d’atzar, un joc en què t’ho jugues tot. Només així el joc es converteix en una activitat subversiva.» Jan Švankmajer 

Georges Méliès, pioner del cinema fantàstic, s’ajuda del cel·luloide com un aliat en els seus jocs de màgia. L’animació fotograma a fotograma permet juxtaposar l’impossible i, en mans de Švankmajer, es converteix en l’aliat perfecte per entregar-se al joc surrealista. Aquesta sessió reuneix algunes de les peces més divertides (Carn enamorada), precioses (Joc de pedres) i subversives (Jocs virils, La fàbrica de taüts) de la seva filmografia juntament amb l’obra més estranya de la filmografia dels Quay, Rehearsals for Extinct Anatomies, on en el seu paper de Prometeus donen vida a un personatge d’un sol ull, amb un únic cabell. L’obra enigmàtica de l’animador experimental polonès Jerzy Kucia també ha interessat els germans Quay. Presentem la seva obra Odpryski, molt pròxima al seu univers allunyat de la narrativa. 

Conte de la grand-mère et rêve de l’enfant, Georges Méliès, 1908, vídeo, 5 min; Fleur de fougère, L. Starewitch, 1949, 35 mm, 25 min; Spiel mit Steinen (Joc de pedres), J. Švankmajer, 1965, vídeo, 8 min; Mužné hry (Jocs virils), J. Švankmajer, 1988, 35 mm, 12 min; Odpryski (Estelles), Jerzy Kucia, 1984, 35 mm, 11 min; Stille Nacht II: Are We Still Married?, germans Quay, 1992, 35 mm, 3 min; Rehearsals for Extinct Anatomies, germans Quay, 1987, 35 mm, 14 min; Zamilované maso (Carn enamorada), J. Švankmajer, 1989, 35 mm, 1 min; Rakvi?kárna (La fàbrica de taüts), J. Švankmajer, 1966, 35 mm, 10 min.