Activitat

1 de febrer, de 16'30 a 21h
2 de febrer de 17 a 21h

Afganistan: contradiccions de la retirada

Després de més de deu anys de presència al pais, la majoria de les tropes internacionals marxaran de l’Afganistan el 2014. El juliol passat ja es va iniciar un procés de transició que preveu que la policia i l’exèrcit afganès es facin càrrec en solitari de la seguretat del país d’una manera gradual. Està preparat l’Afganistan per a la retirada? És la correcta, aquesta estratègia de sortida? Quin llegat deixa la comunitat internacional al país? Experts de l’Afghanistan Analysts Network (AAN) i de l’Associació per als Drets Humans a l’Afganistan (ASDHA) analitzaran aquestes i altres qüestions amb l’objectiu de crear un espai de debat entre interlocutors de la comunitat internacional i del poble afganès.

L’AAN és un centre d’estudis independent, que s’ha convertit en un dels centres d’anàlisi més prestigiosos per entendre i interpretar d’una manera crítica la realitat a l’Afganistan. L’ASDHA és en l’actualitat l’única associació de l’Estat espanyol que treballa a l’Afganistan, donant suport a les dones afganeses però també a víctimes de guerra amb l’objectiu d’aconseguir una pau amb justícia.


Dimecres, 1 de febrer

16.30h. Presentació

17.00h. Crim, corrupció i desenvolupament econòmic

Ponent: Martine van Bijlert, codirectora de l‘AAN.

Comentaristes:
Doris Buddenberg, excap de UNODC (Oficina de les Nacions Unides contra la Droga i el Delicte), Afganistan; membre del Comitè Assessor de l’AAN.
Francesc Vendrell, exrepresentant especial de la Unió Europea a l’Afganistan; president del Comitè Assessor de l’AAN.

18.30h. El paper dels mitjans de comunicació afganesos per evitar una altra guerra civil

Ponent: Ricardo Grassi, periodista, escriptor, promotor de mitjans de comunicació i formador a l’Afganistan.

Comentaristes:
Hadi Marifat, director de l’Afghanistan Human Rights and Democracy Organization (AHRDO - Organització pels Drets Humans i la Democràcia a l’Afganistan)
Jamila Afghani, directora del'Organització Noor per al Desenvolupament i l'Educació (NECDO)

19.30h. Defensar els drets de les dones: reptes de futur

Ponents: Jamila Afghani, directora del'Organització Noor per al Desenvolupament i l'Educació (NECDO) i Rangina Hamidi, fundadora de Kandahar Treasure.

Comentaristes:
Sari Kuovo, codirectora de l’AAN.
Mònica Bernabé, periodista i presidenta de l’ASDHA.

 

Dijous, 2 de febrer

17.00h. Els talibans, amics o enemics del Pakistan?

Ponent: Ann Wilkens, exambaixadora sueca a l’Afganistan i el Pakistan; membre del Comitè Assessor de l’AAN.

Comentaristes:
Thomas Ruttig, codirector de l’AAN.
Rangina Hamidi, fundadora de Kandahar Treasure.

18.15h. Està l’Afganistan a la vora de la guerra civil?

Ponent: Francesc Vendrell, exrepresentant especial de la Unió Europea a l’Afganistan; president del Comitè Assessor de l’AAN.

Comentaristes:
Thomas Ruttig, codirector de l’AAN.
Fabrizio Foschini, investigador de l’AAN.

19.45h. La pau versus la justícia; què hi ha en joc per a una solució política?

Ponents: Sari Kuovo, codirectora de l’AAN i Hadi Marifat, director de l’Afghanistan Human Rights and Democracy Organization (AHRDO).

Comentaristes:
Francesc Vendrell, exrepresentant especial de la Unió Europea a l’Afganistan; president del Comitè Assessor de l’AAN.
Martine van Bijlert, codirectora de l’AAN.

Crèdits

Organitza
Associació per als Drets Humans a l’Afganistan, Afghanistan Analysts Network
Col·labora
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
Patrocini
Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, Ajuntament de Barcelona, Afghanistan Analysts Network