Participants

Robert Coover

(Charles City, Estats Units, 1932)
© CCCB. Martí Pons, 2008

La seva escriptura experimental va revolucionar el panorama literari americà en la dècada dels setanta. Fundador de l’Electronic Literature Organization, va ser un dels primers autors a investigar les possibilitats de l’hipertext.

Nascut a Charles City, Estats Units, en 1932, Robert Coover es va llicenciar en Estudis eslaus a la Universitat d’Indiana (1953) i va obtenir un màster en Humanitats per la Universitat de Chicago (1965). Ha estat professor de les universitats d’Iowa i de Princeton i és professor emèrit de la Brown University (Providence), on va impartir cursos d’escriptura electrònica i narrativa multimèdia, va coordinar el programa «Freedom to Write» i va desenvolupar «Cave Writing», un taller sobre escriptura hipertextual en un entorn inversiu de realitat virtual. És cofundador de l’Electronic Literature Organization, membre de l’Acadèmia Americana, de l’Institut d’Arts i Lletres, del PEN Internacional i d’altres organitzacions.

La seva bibliografia inclou una col·lecció de contes, Pricksongs and Descants (1969); una col·lecció d’obres de teatre, A Theological Position (1972), i diverses novel·les, com The Origin of the Brunists (1966), la seva primera obra i guanyadora del premi William Faulkner; The Public Burning (1977, publicada per primera vegada en espanyol per Pálido Fuego el 2014 amb el títol de La hoguera pública), nominada al premi National Book; Azotando a la doncella (1982); Gerald’s Party (1986); Pinocchio in Venice (1991); John’s Wife (1996); Zarzarrosa (1997), i Ghost Town (1998, publicada el 2015 en espanyol per Galaxia Gutenberg amb el títol Ciudad Fantasma). El 1992 publica el seu famós article sobre l’hipertext, «The End of Books», a The New York Time Review of Books, que va impulsar la literatura electrònica arreu del món. La seva obra més recent és The Brunist Day of Wrath (2014).

Per la seva innovadora prosa ha rebut, entre altres premis, l’American Academy of Arts & Letters (1976), el National Endowment of the Arts (1985), el Dugannon Foundation’s REA (1987) i el DAAD Fellowship (1990).

Participa a